Który typ kół wybrać?

Wybierz koła według materiału bieżnika oraz materiału tarczy koła

Materiał bieżników kół:

  • Guma/Kauczuk - często stosowany bandaż koła, popularne ze względu na ekonomiczną dostępność i właściwości ślizgowe. Oferuje dobrą równowagę pomiędzy oporem toczenia i amortyzowaniem nierówności. Gumowe koła są ciche. Ze względów estetycznych i higienicznych zamiast stosowania czarnej gumy chętniej używa się gumy szarej. 
  • Guma/Kauczuk termoplastyczna - tych form gumy przeważnie używa się u kół przyrządowych. Jak standardowy kauczuk stosuje umiarkowaną twardość, aby uzyskać niski opór toczenia i płynny ruch pomimo niewielkich nierówności. Dzięki procesowi produkcyjnemu koła są mocno połączone z korpusem zapobiegając rozdzielenie. Pojazd jest cichy.
  • Guma antystatyczna - ma takie same właściwości, jak opisane materiały podstawy, a ponadto jest elektrycznie przewodząca. Jest ona stosowana w elektrotechnice, służbie zdorwia i przemyśle farmaceutycznym. Opór upływowy jest mniejszy niż 10,000 omów.
  • Poliuretan lany - idealny do wysokich obciążeń. Osiąga i przy normalnym obciążeniu niski opór toczenia, absorbując nierówności. Jego wysoka elastyczność, odporność na ścieranie, wytrzymałość na rozdarcie i ścieranie chemiczne jest stosowany w najtrudniejszych warunkach. Pojazd jest cichy.
  • Poliamid i polipropylen - ze względu na wysoką twardość i wytrzymałość, koła te są przystosowane do dużych obciążeń. Na powierzchniach płaskich przemieszcza się z minimalnym oporem toczenia i długotrwałe obciążenie niedeformuje kształtu obwodowego. Jednak konieczne jest, aby rozważyć ich zastosowanie na nierównym podłożu gdzie grożą uszkodzenia mechaniczne. Przy ruchu na nierównej powierzchni zwiększony jest również poziom hałasu.
  • Pneu - gumowe opony pneumatyczne wypełnione powietrzem stosowane są zwłaszcza na nierówne powierzchnie, gdzie konieczne jest pomijanie wstrząsów. Poziom obciążenia, a następnie pompowania wpływa na właściwości pojazdu zwłaszcza opór toczenia. Opony osadzone są na plastikowym lub stalowym korpusie. Pojazd jest bardzo cichy.

Materiał tarczy kół:

  • Poliamid i polipropylen - lekka konstrukcja z dobrą mechaniką i wysoką odpornością chemiczną. Materiały nadające się do wymagających warunków higienicznych.
  • Tłoczona stalowa blacha - korpus zazwyczaj składa się z dwóch nitowanych razem dysków, które są ocynkowane.
  • Stop aluminium - używany głównie do kół o wyższym obciążeniu popularne ze względu na jego niską wagę.
  • Tworzywo sztuczne/Duroplast - specjalne tworzywo odporne na wysokie temperatury, do około 280 ° C

Rodzaj mocowania kół

  • Otwór środkowy - mocowanie nadaje się do umieszczenia w rurach i konstrukcji nóg. Montaż jedną śrubą według podanych rozmiarów. Należy rozważyć możliwość zastosowania u kół z blokadą prostego kierunku, bowiem zapabiega zboczeniu/ odchyleniu z obranego kierunku

Płyta kołnierzowa - mocowanie nadaje się do umieszczenia na dużych obszarach i dnach. Montaż za pomocą 4 śrub według podanych rozmiarów. Otwory mają na ogół  kształt owalny dla łatwiejszego montażu. Najbardziej nadają się na stałe koła i koła skrętne z prostym kierunkiem blokowania , bowiem zapabiega zboczeniu/ odchyleniu z obranego kierunku.