Wróć do: Inspiracje

Jak przyjemnie spędzić 8 godzin w pracy?

16.6.2022

Przeciętny pracownik spędza w pracy 50 godzin tygodniowo, co sprawia, że praca jest dla większości ludzi drugim domem. Ale jak sprawić, by praca w biurze była trochę przyjemniejsza? Przedstawiamy 9 wskazówek, dzięki którym nie tylko uprzyjemnisz sobie dzień pracy, ale także zwiększysz swoją wydajność i wesprzesz swoje zdrowie na długie lata.

1. Całkowite wykorzystanie przestrzeni pomieszczenia

Jeśli szukasz sposobu na uprzyjemnienie sobie dnia w biurze, zacznij od zaaranżowania miejsca pracy. Dobrze zorganizowana, schludna i sprawnie zaplanowana przestrzeń robocza nie tylko zwiększa koncentrację i produktywność, ale także pomaga drastycznie zredukować stres w miejscu pracy.

Wolisz siedzieć przy ścianie, czy przed oknem, gdzie możesz swobodnie pozwolić płynąć swoim myślom? Po prostu przesuń stół do pozycji, która Ci odpowiada i gdzie rośnie nie tylko Twoja inspiracja, ale także koncentracja.

Dla lepszej organizacji dokumentów roboczych na stole możesz wykorzystać także przeróżne segregatory, kartoteki, szafy magazynowe i kontenery biurowe, które nie tylko powiększą Twoją przestrzeń do przechowywania przy stole, ale również ukryją wszystko, czego potrzebujesz.

W przypadku pomieszczenia pomyśl także o odpowiednim oświetleniu i dopływie świeżego powietrza. Aby zwiększyć wydajność, najlepsze jest czyste naturalne światło i intensywna wentylacja, na przykład 3 razy dziennie przez 10-15 minut. Więcej w artykule: jak urządzić biuro zgodnie ze sztuką Feng Shui?

2. Ergonomia to podstawa zdrowia na długie lata

Kolejnym elementem, który nie tylko umili Ci dzień w pracy, ale na dłuższą metę wspomoże Twoje zdrowie, jest właściwa ergonomia stanowiska pracy.

Ustaw biurko, krzesło biurowe, klawiaturę i monitor we właściwej pozycji, dokładnie według swojego wzrostu i preferencji. Zmiana ta zapobiegnie nie tylko problemom zdrowotnym kręgosłupa szyjnego i lędźwiowego oraz bólom głowy, ale także zwiększy Twoją wydajność i efektywność.

Nasza wskazówka: Czy wiesz, że monitor powinien być zawsze optymalnie oddalony na odległość wyciągniętego ramienia (ok. 45-50 cm)? Do prawidłowych ustawień możesz również użyć praktycznych uchwytów na monitory, dzięki którym możesz wygodnie przybliżać lub oddalać monitory. Podczas pisania na klawiaturze należy pamiętać, że prawidłowe nachylenie dłoni po umieszczeniu na podłokietnikach lub na stole powinno być optymalnie ustawione pod kątem 90 °.

3. Mini spacery co 30 minut

Masz dużo pracy, ciągle przychodzą e-maile i kończy Ci się kreatywność? Staraj się wstawać, dać odpocząć stopom i chodzić co pół godziny podczas pracy siedzącej. Chodzenie pomoże Ci nie tylko psychicznie, ale i fizycznie. Zwiększy to również Twoją energię i kreatywność (zwłaszcza po południu).

Po prostu chodź jak najwięcej na piechotę. Na przykład, kiedy przychodzisz do pracy lub gdy dzwonisz. Postaraj się także zaparkować samochód kilka razy pod rząd z dala od firmy lub wejdź po schodach zamiast windy.

Nasza wskazówka: W pracy możesz również zaproponować spacerowe spotkania, gdzie zamiast siedzieć, idziesz z kolegami na spacer do pobliskiego parku i po drodze omawiasz wszystkie ważne tematy. Na świeżym powietrzu nie tylko zwiększysz energię podczas spacerów, dostaniesz witaminę D i świeże powietrze, ale także pokonasz 10 000 kroków dziennie.

4. Praca przy komputerze – zasada 20/20/20

Praca biurowa, w tym siedząca, kojarzy się również z ciągłą pracą przy komputerze, która obciąża nasze oczy. Podczas pracy na komputerze częstotliwość mrugania jest zmniejszona i pojawiają się problemy, takie jak suchość oczu, niewyraźne widzenie lub bóle głowy, które są ogólnie określane jako „zespół widzenia komputerowego”.

Jak walczyć z tym syndromem? Wypróbuj prostą zasadę 20/20/20! - kiedy patrzysz co 20 minut przez 20 sekund bna obiekt oddalony około 20 stóp (6 metrów) przed Tobą.

5. Zielony pomocnik - rośliny

Kolejnym pomocnikiem, który nie tylko odciąży oczy, ale także zwiększy koncentrację, jest na przykład kolor zielony. Oprócz łagodzącego działania na oczy działa uspokajająco, zmniejsza napięcie i dodaje energii do pracy. Na przykład rośliny mogą stać się odpowiednim dostawcą zielonej barwy w Twoim miejscu pracy! Ci zieloni pomocnicy nie tylko przyniosą korzyści Twojemu zdrowiu, ale także zaoszczędzą energię, dodatkowo:

  • Zwiększenie produktywności i koncentracji nawet o 15%
  • Filtrują szkodliwe substancje z powietrza
  • Wzmacniają obronę organizmu
  • Zwiększają wilgotność
  • Zmniejszają stres
  • Zachęcają do kreatywności i twórczego myślenia
  • Redukują hałas w pomieszczeniu
  • Przywołują uczucie domu w biurze typu openspace

Nasza wskazówka: Do biura najbardziej odpowiednie będą tzw. Rośliny Biurowe do których zaliczają się np.: dracena, bluszcz pnący, kwitnący figowiec, szkaplerz, paprocie itp.

6. Muzyka czyli efekt Mozarta w praktyce

Czy słyszałeś kiedyś o efekcie Mozarta? Albo że słuchanie muzyki klasycznej zwiększa wydajność pracy na około 15 minut? Oczywiście nie musisz słuchać tylko myzuki klasycznej w biurze. Zależy to głównie od Twojego stylu muzycznego i rytmu pracy.

W przypadku pracy twórczej polecamy jednak wybór spokojniejszej, instrumentalnej, bez śpiewania muzyki, dzięki której będziesz mógł nie tylko się skoncentrować, ale także rozwinąć swoją kreatywność. Do pracy zorientowanej na wydajność polecamy energiczną muzykę.

7. Nie zapomnij o nawadnianiu organizmu

Dla produktywnej i przyjemnej zmiany w pracy ważne jest również przestrzeganie optymalnego reżimu picia, który u osoby bez nadwagi powinien wynosić około 35-40 ml / 1 kg masy ciała przez 1 dzień. Co prawda filiżanka kawy przyjemnie obudzi rano i po obiedzie, ale dobrze jest też uzupełnić ją wystarczającą ilością czystej wody, bo kiedy jesteśmy nawodnieni to nasze zdolności myślenie sa łatwiejsze i czystsze i możemy się skoncentrować w pełni.

Nasza wskazówka: Jeśli nie jesteś miłośnikiem kawy, możesz również spróbować zielonej lub czarnej herbaty. Na przykład możesz użyć dystrybutorów gorącej wody, które są alternatywą dla czajnika, co pozwala zaoszczędzić do 50% energii.

8. Zdrowy obiad i przekąska = ogólne odżywianie

W pracy pomyśl także o swoim zdrowym stylu życia. Na przykład prosta przekąska w postaci pokrojonego jabłka, sezonowych owoców, warzyw, którą przygotujesz w domu do pojemniczka pomoże Ci w utrzymaniu zdrowego stylu życia. Możesz go również uzupełnić np. orzechami lub nasionami. Wspomoże to nie tylko ogólne odżywianie, ale sprawi, że z niecierpliwością czekasz na przekąskę w pracy.

Nasza wskazówka: Jeśli gotujesz obiad do pracy, zalecamy stworzenie np. tygodniowego menu, dzięki któremu możesz wygodnie zaplanować poszczególne posiłki, a tym samym mieć dokładny przegląd wartości odżywczych i wartości odżywczych poszczególnych posiłków.

Wskazówka na koniec: Chwal siebie i innych

Nie od dziś wiadomo, że pozytywna energia w miejscu pracy nie tylko poprawia samopoczucie psychiczne, ale również pozytywnie wpływa na wydajność pracy i pracę zespołową. Dlatego zaczynaj dzień z uśmiechem w lustrze każdego ranka, kiedy wychodzisz do pracy. Prosty uśmiech odciąży nie tylko Ciebie, ale także Twoich współpracowników w ciągu dnia pracy. Nie zapomnij też zawsze chwalić za wykonane zadanie.

Wielką pomocą może być dla Ciebie również dziennik sukcesu, przez który przejdziesz pod koniec dnia. Możesz też wykorzystać ten system w biurze i wspólnie z kolegami stworzyć np. tablicę sukcesów. Nie tylko trochę bardziej zjednoczysz zespół, ale także podniesiesz ogólną pozytywną energię w firmie.